Az elvárt eredmények szerepe a teljesítménybérezésben
Nagyon sok mások által készített munkaköri leírást olvastam már. A legtöbbjük nem több puszta feladat felsorolásnál. Egy kisebb részük már foglalkozik a felelősséggel, hierarchiában elfoglalt hellyel, illetve a jogosultságokkal. Ritkán találok azonban olyan munkaköri leírást, amelyik kimondaná, hogy minek az elérését várja el a poszt betöltőjétől a munkáltató.
Összeszedtem, mi kellene legyen a le nem írt, ki nem mondott követelmény. Meglepetésemre mindössze 3 csoport maradt fenn a rostán. Ezek szerint a munkáltató általában elvár a poszt betöltőjétől valamilyen:
- vevők által elvárt minőségű és árszínvonalú, elkészített, legyártott, készre szerelt terméket,
- kiváló színvonalon nyújtott, költségkereten belül maradó szolgáltatást,
- elért és megtartott jó állapotot.
Az általam készített munkaköri leírások legfontosabb pontja mindig ez: mit kell előállítani benne? Milyen eredmény elérését várom a poszt betöltőjétől? Ezzel az első nagy lépést megtettük a teljesítménybérezés felé, hiszen tudjuk, mit kell mérni! Hogyan mérjük és mivel? Ez már egy másik blog bejegyzés témája lesz...
Címkék: állapot, elvárt eredmény, szolgáltatás, teljesítménybér, termék
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése
Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]
<< Főoldal