2010. április 30., péntek

Az elvárt eredmények szerepe a teljesítménybérezésben

Nagyon sok mások által készített munkaköri leírást olvastam már. A legtöbbjük nem több puszta feladat felsorolásnál. Egy kisebb részük már foglalkozik a felelősséggel, hierarchiában elfoglalt hellyel, illetve a jogosultságokkal. Ritkán találok azonban olyan munkaköri leírást, amelyik kimondaná, hogy minek az elérését várja el a poszt betöltőjétől a munkáltató.



Összeszedtem, mi kellene legyen a le nem írt, ki nem mondott követelmény. Meglepetésemre mindössze 3 csoport maradt fenn a rostán. Ezek szerint a munkáltató általában elvár a poszt betöltőjétől valamilyen:
  • vevők által elvárt minőségű és árszínvonalú, elkészített, legyártott, készre szerelt terméket,
  • kiváló színvonalon nyújtott, költségkereten belül maradó szolgáltatást,
  • elért és megtartott jó állapotot.
A vevőt, megrendelőt közvetlenül kiszolgáló termelésben, szolgáltatás nyújtásban (pl. kereskedésben, üzletben, fodrászaton) általában közvetlenül ezeket, vagy ezek valamelyik elemét kell előállítani. Az értékesítésen, törzskarban dolgozók meg a cég, az adóztató állam és egyéb külső érdekkörök részére állítanak elő hasonló dolgokat.

Az általam készített munkaköri leírások legfontosabb pontja mindig ez: mit kell előállítani benne? Milyen eredmény elérését várom a poszt betöltőjétől? Ezzel az első nagy lépést megtettük a teljesítménybérezés felé, hiszen tudjuk, mit kell mérni! Hogyan mérjük és mivel? Ez már egy másik blog bejegyzés témája lesz...

Címkék: , , , ,

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

A bejegyzésre mutató linkek:

Link létrehozása

<< Főoldal