2010. június 18., péntek

ERP bevezetések teljesítménybére



A minap egy régi kedves kolléganőmtől kaptam érdeklődő levelet, hogyha ERP (Enterprise Resource Planning, magyarul a vállalatirányítási rendszer (VIR) megnevezés terjedt el) bevezetési területen helyezkedne el, akkor milyen teljesítménybért kellene kapnia. Azt írtam neki, hogy a projekt ütemes haladása (pl. egy Gantt diagramnak vagy hálótervnek megfelelően), a tervezett költségek, időráfordítás túl nem lépése, a bevezetés alatt álló szakterületekről begyűjtött - a számlázhatóságot megalapozó - részteljesítés igazolások megléte lehet a teljesítménybér alapja.

Ezt persze lehet még kombinálni előírt teljesítmény normákkal, mondjuk, hogy időegység (pl. hónap) alatt mennyit kell tudni kiszámlázni (pl. 1,2 mFt/junior ERP menedzser), s ha megfelel a fenti feltételeknek és a teljesítmény normát is megközelíti vagy meghaladja, akkor egy valamilyen függvény szerint kaphatja meg a mozgóbérét. Megemlítettem neki, hogy én a több törésponttal rendelkező lineáris függvényeket szoktam alkalmazni; ahol amíg meg nem közelíti legalább 25-30%-ra a normát, nincs mozgóbér, utána kezd meredeken emelkedni a tervezett értékéig és a norma túlteljesítése felett már progresszív: 1% túlteljesítésre 1,5-2,5%-kal nagyobb mozgóbért szoktam alkalmazni.

Leírtam még, hogy az ilyen pozíciókba a teljes tervezett jövedelemből 60-65% körüli alapbért és 35-40% körüli tervezett mozgóbért szoktam javasolni. Minőségbiztosítási részként még gyakran beleteszem a mozgóbér kifizetést rontó elemként (pl. felezi vagy harmadolja), ha vannak jogos panaszok. Ezen a területen a panaszok jogosságát csak kivizsgálást követően lehet kijelenteni, pl. egy senior ERP menedzser által, mivel a bevezetés alatt álló cégtől érkező ERP panaszok nagyobb része a náluk el nem végzett munka eltusolása miatt érkezik.

Kedves ERP bevezetéssel foglalkozó menedzserek! Nálatok is így számolják a mozgóbért? Ha nem, akkor az vagy ez a helyes? Kérlek a blog megjegyzés mezőjében szólj hozzá a bejegyzéshez!

Címkék: , , , ,

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal